bin gerade beim Ölwechseln , bin etwas verblüfft wegen den Ölfiltern die ich habe , der verbaut war ist 50 mm hoch der andere 57 mm . Den neuen hatte ich letztes Jahr schon bei Polo gekauft , der verbaut ist hat mein Vorgänger gewechselt , der O Ring vom neuen passt auch nicht , zu groß und 4 mm dick der alte hat 3 mm , von den Ø sind sie gleich auch innen Ø ist gleich .
Noch was , die U Scheibe kommt doch wenn alles zusammen ist oben auf den Filter so sehe ich das an Hand des Werkstattbuchs , verbaut war die aber unter der Feder ?
Bin jetzt etwas verunsichert wegen der Filterlänge und der U Scheibe
dachte ich mir schon , war mir aber nicht ganz sicher deswegen lieber kurz abklären hier , die U Scheibe habe ich durch eine andere von mir ersetzt , warum wieso die fehlte keine Ahnung , denke mir da hat einer nicht aufgepasst beim zusammen setzen .
Gruß Oli
Nochmal kurz zu den O Ringen , der große passt ja überhaupt nicht , weiß einer die Masse oder eine Adresse wo man die 2 O Ringe nachbestellen kann ?
ZitatOil Filter Kawasaki 16099-003 Purolator ML 16817 Honda 15410-426-010 NAPA Filter #4941 Includes O-Rings K&N oil filter (KN-192) which comes with both 'O'
T3 Oil Filter O-rings Large 88mm ID 3mm thickness Small 16mm ID 2 or 2.5 mm thickness
Oil Drain Plug Washer It is actually an aluminium crush washer, so I read on this site. It is 14mm inside diameter and 24 mm outside diameter. Someone bought one at a Honda car dealer under part number 9410914001. Get some spares, crush washers are designed for one-time use only. This might actually vary with year produced or specific model.
Alternator Kawasaki ZX and ZRX 1000, 1100 and 1200 models dating from 1990 on to current models may use the same alternator. The only change needed is to swap the cush drive coupling which is held on the alternator shaft by a 6 mm bolt.
152-001-061T is the Nology part number for Triumph triples.
Head Stock bearings A replacement steering head bearing for a TBS (and assuming a TB as well) can be picked up at local bearing supply stores for a fraction of the Triumph re-boxed cost (this is the EXACT bearing used by Triumph, NOT a substitute). The part is a commonly available 30mm tapered roller bearing by KOYO. The KOYO part number is 32006JR. The Seal under the bearing is also a KOYO part, number 32006JRRS-2.
Valve Shims Some Honda shims are the same. The models are: 1979 thru 1983 CB 750 K,F&C CB 900 F&C CB 1000 C CB 1100 F CB 750 SC
Kawasaki KZ 900, 1000 Yamaha Royal Star and Vmax Suzuki has also used them but I do not have any specific models Honda autos also use them in some engines. They are 25 mm diameter valve shims. I've found that many parts guys will not know what you are talking about if you go to a dealership, Talk to the Service manager.
_________________________________________________ Keine Zeit fürs Arschloch ! Frei nach Horst Lichter ;-)